Nasi nauczyciele posiadają wykształcenie wyższe pedagogiczne oraz dyplomy renomowanych placówek szkolących nauczycieli Montessori (Polski Instytut Montessori, Canadian Montessori Teacher Education Institut, Association Montessori International, Polskie Stowarzyszenie Montessori). Są to osoby pełne pasji, kreatywne, przyjaźnie nastawione do świata, nie bojące się nowych wyzwań. Wiedzę i doświadczenie zdobywają na kursach, szkoleniach i hospitacjach innych placówek na całym świecie.

Prowadzą zajęcia na wyższych uczelniach, międzynarodowych konferencjach, są zapraszani do mediów oraz jako eksperci w sprawach edukacji przez różne instytucje wspierające edukację, a także udzielają konsultacji innym placówkom.
Poznajcie ich bliżej:

Karolina Kenar

Dyrektor przedszkola.

Z zamiłowania nauczyciel angielskiego dla przedszkolaków. Karierę na dywanie rozpoczęła wraz z nastaniem ery macierzyństwa w jej życiu. Poszukując najlepszych metod edukacji i rozwoju dla swojego syna odkryła pedagogikę Marii Montessori, która wraz z Januszem Korczakiem stała się jej fascynacją i filozoficzną przewodniczką po świeci dzieci. Absolwentka Polskiego Instytutu Montessori, gdzie ukończyła pedagogikę dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Filolog, metodyk i lektor w zakresie nauczania języka angielskiego, egzaminator maturalny, specjalista ds. komunikacji. Absolwentka Uniwersytetu im Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku filologia angielska oraz Komunikacja i Zarządzanie Zasobami Informacji. W  Personnel Training Institute przeszła szkolenie dla dyrektorów z zakresu prowadzenia placówki oświatowej.  Anglistka z wieloletnim doświadczeniem w pracy w gimnazjach i szkołach średnich; pasjonatka kultury amerykańskiej, wielka miłośniczka języka angielskiego i Nowego Jorku (roczny udział w wymianie kulturowej dla studentów w Stanach Zjednoczonych i studia podyplomowe w Drew University w Madison New Jersey USA na kierunku Women Studies) – otwarta na świat i ludzi. Założycielka Szkoły Językowej Open Mind.

Z radością podjęła wyzwanie objęcia stanowiska dyrektora Słonecznika przeczuwając, że współpraca z tak wyjątkową Kadrą będzie niepowtarzalnym doświadczeniem. W zarządzaniu opiera się na zasadach wolności, zaufania, partnerstwa i współpracy.

Znajomość języka angielskiego pozwala jej oddawać się z pasją wielkiemu hobby jakim jest podróżowanie! Entuzjastka nieustannego rozwoju osobistego, kreatywnych rozwiązań i psychologii pozytywnej. Od 2013 r szczęśliwa mama Kubusia.

Joanna szymańska

Dyrektor pedagogiczny.

Z wykształcenia pedagog specjalny (Akademia Pedagogiki Specjalnej), podyplomowo ukończyła również edukację seksualną na Uniwersytecie Warszawskim. Swój pierwszy kurs pedagogiki Montessori ukończyła w 2005 roku i od kiedy zetknęła się z metodą wie, że nie chce i nie umie pracować z dziećmi inaczej, niż we wzajemnym szacunku, podążaniu z dzieckiem i dawaniu mu bezpiecznych wyborów. W 2008 roku ukończyła kurs w Kanadyjskim Instytucie Montessori i od tego czasu jest związana ze “Słonecznikiem”, gdzie jest wychowawcą grupy Niebieskiej.

Uwielbia towarzyszyć przedszkolakom w przeobrażeniu z nieporadnego 3-latka w pewnego siebie, rezolutnego 6-latka. W codziennej pracy stosuje założenia i narzędzia Porozumienia bez Przemocy, by w pełni wspierać potencjał każdego dziecka oraz by pomóc dzieciom w empatycznym wyrażaniu siebie i zrozumieniu innych.

Oprócz pracy w przedszkolu kształci przyszłych nauczycieli Montessori w Stowarzyszeniu Montessori bez Granic, którego jest współzałożycielką. Prywatnie jest mamą Matyldy i Toli. A kiedy chce odpocząć od całego świata, idzie do jaskini smażyć naleśniki (jest członkinią Speleoklubu Warszawskiego).

Alicja Jordan

Prekursor Pedagogiki Montessori w Polsce.

Propagatorka montessoriańskich idei wychowawczych i edukacyjnych w placówkach oświatowych, mediach, na Wyższych Uczelniach. Aktywny wykładowca. Prowadzi konsultacje i montessoriańskie kursy na terenie Polski. Jedna z inicjatorek powołania Polskiego Stowarzyszenia Montessori (1994) oraz Akademii dla Rodziców w przedszkolu Montessori. Uczestniczy w konferencjach nauczycieli prowadząc warsztaty pedagogiczne. Współpracuje ze Szkołą Wyższą Przymierza Rodzin, instytucjami propagującymi Katechezę Dobrego Pasterza.

Absolwentka socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, nauczyciel dyplomowany, ukończyła podyplomowe studia z Wczesnej edukacji i reedukacji UW, Pedagogiki specjalnej APS. W 1993 r. uzyskała międzynarodowy dyplom Montessori AMI w Aachen. Ustawicznie kształci się z zagadnień psychologii, pedagogiki, neurologii, teologii – jest słuchaczką w Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie ( PWTW).

Szczególnie cenne jest dla niej osobiste spotkanie z dzieckiem, oparte na szacunku, zrozumieniu i współpracy oraz wsparciu jego harmonijnego rozwoju. Za potrzebne uważa tworzenie w zespole nauczycieli i rodziców atmosfery zaufania, dialogu i wspólnego poszukiwania pozytywnych wzmocnień wychowawczych. Od 2001 r. pracuje w Przedszkolu Montessori Słonecznik w Warszawie. Miłośniczka przyrody lubi odkrywać z dziećmi jej piękno i tajemnice. Odpoczywa pływając, jeżdżąc na rowerze, malując akwarelami i czytając mądre książki.

Barbara Walorczyk

Psycholog z kwalifikacjami pedagogicznymi, terapeuta integracji sensorycznej. Uczyła się na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Absolwentka rocznego kurs pedagogiki Montessori w Stowarzyszeniu Montessori bez Granic. 

Ceni metodę Montessori za zgodność z naturalnymi potrzebami rozwojowymi oraz za przyjazność.  Do środowiska montessoriańskiego trafiła pracując jako nauczyciel dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W pracy lubi odkrywać nowe drogi, którymi dzieci ją prowadzą. Uwielbia dzieci za ich różnorodność, ciekawość, radość, entuzjazm, otwartość.

Obserwacja jest dla niej nieustającą inspiracją i zachętą do dalszego rozwoju.

Justyna Stec

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego z 10 – letnim stażem. Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, gdzie ukończyłam studia na kierunku pedagogika specjalna w specjalności wychowanie przedszkolne i pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie. Przez wiele lat współpracowałam ze Stowarzyszeniem Bardziej Kochani, towarzysząc osobom z Zespołem Downa w zajęciach, wyjazdach, itp., dlatego te osoby są mi szczególnie bliskie.

Prywatnie jestem żoną męża i mamą syna. Lubię wyjazdy, przeprowadzki i przemeblowania – mniej więcej raz w tygodniu “jeżdżę szafą po podłodze” 😊 Baterie ładuję przebywając blisko natury – nad morzem, w górach lub po prostu w lesie.

W pracy z dziećmi najbardziej dumna jestem z faktu, że towarzyszę im w tak ważnym okresie ich życia, kiedy kształtuje się ich osobowość. Z przyjemnością obserwuję jakimi wielkimi – małymi ludźmi są!

Marta rzeźniak

Absolwentka Wydziału Teologicznego na UKSW w Warszawie. Zrobiła licencjat z Edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych na Akademii Pedagogiki Specjalnej . Ukończyła roczny kurs Pedagogiki Marii Montessori oraz studia podyplomowe z Wychowania Przedszkolnego Metodą Marii Montessori na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Stowarzyszenia Montessori bez Granic.

Jej przygoda z dziećmi zaczęła się już w liceum, gdzie pracowała jako wolontariuszka Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Prowadziła zajęcia z katechezy na wszystkich etapach edukacyjnych. Pracowała w przedszkolach jako nauczyciel plastyki, oraz tworzyła autorskie zajęcia dla dzieci w Centrum Językowo – Kulturowym Ene Due w Warszawie. Obecnie nauczyciel Montessori. Od 2011 roku związana z Przedszkolem Montessori Słonecznik.

Kontakt z dziećmi daje jej wiele radości i jest motorem do ciągłego zdobywania wiedzy, poprzez udział w wielu kursach i szkoleniach oraz zgłębianie fachowej literatury. Wierzy, że kluczem do sukcesu jest nauka przez całe życie. W pracy stara się podążać za potrzebami dzieci, stwarzać inspirujące otoczenie, wykorzystywać sztuki plastyczne. Lubi odkrywać u dzieci ich zainteresowania, oraz drzemiący w nich twórczy potencjał. Dużą przyjemność i satysfakcję sprawia jej obserwowanie procesu twórczego u swoich podopiecznych. Lubi przysłuchiwać się dialogom dzieci, zachwyca ją bogactwo ich myśli. Sama stara się komunikować z nimi w duchu Porozumienia Bez Przemocy.

Wolny czas spędza dbając o swój rozwój fizyczny, psychiczny i duchowy. Lubi podróże, szczególnie w kierunku morza.

Agnieszka Dróżdż

Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i korekcyjnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Odbyła roczny kurs przedszkolny z pedagogiki Montessori zorganizowany przez Stowarzyszenie Montessori bez Granic. Ukończyła także studia teologiczne na Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie – Collegium Bobolanum.

Praca z dziećmi jest dla niej pasją: „Samo przebywanie z dziećmi daje mi wiele radości, a odkrywanie dziecięcego świata i poznawanie punktu widzenia dziecka jest zawsze fascynujące. Wciąż zadziwia mnie dziecięca prostota, otwartość, spontaniczna radość i to, że każde dziecko jest inne, wyjątkowe.” Wybrała edukację Montessori, ponieważ, wg niej, ta metoda daje dużo przestrzeni na indywidualizację procesu nauczania.

Prywatnie lubi wycieczki rowerowe, długie spacery i książkę z przesłaniem. Chętnie poznaje różne techniki plastyczne, amatorsko lubi wytwarzać „coś z niczego” – czasem powstaje z tego projekt plastyczny.

Katarzyna Wyszkowska

Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i korekcyjnej oraz terapii pedagogicznej
na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego metodą Marii Montessori na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.

Zgłębiając temat Porozumienia bez Przemocy (NVC) wzięła udział w trzech cyklach warsztatów Język Serca w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Dotychczasowe doświadczenie zdobywała podczas 8 letniej pracy w stowarzyszeniu na warszawskich Stegnach, gdzie miała możliwość podjąć wiele wyzwań, wzbogacić swój warsztat pedagogiczny realizując różnorodne działania, a także rozpocząć przygodę z pedagogiką Montessori.

Pedagogika Montessori jest bliska jej sercu między innymi przez wzgląd na podążanie za dzieckiem, wspieranie jego samodzielności oraz uznanie, że każde dziecko ma własne tempo rozwoju.

W pracy z dziećmi najbardziej lubi obserwować ich rozwój, zdobywanie nowych umiejętności, ciekawość świata, spontaniczność, radość i wzajemne uczenie się. 

Eliza Pawełczuk

Choć początki mojej kariery zawodowej wskazywały na to, iż będę doradcą zawodowym lub bliżej zajmę się animacją społeczno-kulturalną, szybko okazało się, że to jednak praca i kontakt z najmłodszymi jest tym, czemu chcę się w pełni poświęcić. W 2017 roku po raz pierwszy zetknęłam się z pedagogiką Marii Montessori, która mnie oczarowała. W 2018 roku ukończyłam kurs Wczesnej Edukacji Montessori prowadzony przez Polski Instytut Montessori. Jeden z moich ulubionych cytatów, który trafia prosto w moje serce brzmi: “Nie można być wolnym, nie będąc samodzielnym. Zatem, aby dziecko zdobyło niezależność, jego aktywne oznaki wolności muszą być akceptowane od najwcześniejszego dzieciństwa” M. Montessori. 

W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla mnie relacja, bliskość, wymiana myśli, słuchanie siebie na wzajem.

Mam to szczęście, że swoją pasję mogę realizować w miejscu pełnym szacunku, zrozumienia, poszanowania wolności i granic, ciepła oraz przyjaznej, dzieciom i dorosłym, atmosfery. 

Katarzyna Gajewska

Absolwentka Italianistyki i Studiów Śródziemnomorskich, nauczycielka, lektorka włoskiego i tłumaczka. Przez wiele lat pracowała jako niania. Do SP Montessori trafiła w 2014 roku, a do Słonecznika we wrześniu 2018. Odbyła kilka kursów wprowadzających do pedagogiki Montessori oraz szkoleń dotyczących porozumienia bez przemocy. Pasjonuje się wspinaczką i podróżami. Z dziećmi lubi rozmawiać, obserwować przyrodę i rozwijać sprawność fizyczną. Ceni pedagogikę Montessori, bo według niej uzupełnia deficyty współczesnego świata: jest osadzona w realnym świecie, przekazuje szeroką wiedzę na temat natury i zachęca do kontaktu z nią, buduje samodzielność u dzieci, jednocześnie promując pracę zespołową i wzajemną pomoc.

MATEUSZ LATOPOLSKI

Od kiedy pamiętam zawsze dobrze czułem się w towarzystwie dzieci. Z ciekawością przyglądałem się ich zabawom, rozmowom, włączałem się, jeśli byłem zapraszany i radowałem się ich obecnością.

Wcielałem się w role aktora, trenera sportowego, lektora bajek, improwizatora oraz animatora.

W końcu postanowiłem zostać nauczycielem.

Zmotywowany przyświecającym mi celem zdobyłem niezbędne kwalifikacje z zakresu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także ukończyłem kurs edukacji wczesnoszkolnej Montessori w Polskim Instytucie Montessorii.

Mam to ogromne szczęście być tatą trzy letniego Jasia i mężem nieco starszej żony.

Moją największą pasją jest teatr i od przeszło 20 lat występuję na deskach różnych teatrów. Doświadczenie aktorskie z pewnością bardzo przydaje się w mojej codziennej pracy z dziećmi. Radość jaka płynie do mnie od dzieci podczas wspólnych gier i zabaw jest absolutnie najcudowniejszą rzeczą jaka mnie w życiu spotkała.

Oprócz tego morsuję w zimnych jeziorach i rzekach, trenuję koszykówkę i rozmyślam na parkowych ławkach.

Magda Rozbicka

Nauczycielka Montessori, pedagog specjalny w zakresie terapii pedagogicznej.

Współzałożycielka Stowarzyszenia Montessori bez Granic, w ramach którego prowadzi warsztaty i zajęcia na kursach dla nauczycieli i rodziców, koordynuje kursy i warsztaty. Od 2012 roku współprowadzi grupę Niebieską w Przedszkolu Montessori Słonecznik.

W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla niej budowanie relacji opartej na zaufaniu i szacunku. Darzy swoich podopiecznych uwagą i zrozumieniem, uczy wyrażania własnych potrzeb i emocji, wspiera na drodze indywidualnego rozwoju. Z radością wchodzi do świata widzianego oczami przedszkolaków. Bardzo lubi obserwować dzieci, przysłuchiwać się ich rozmowom, a także brać w nich udział. Z fascynacją i dumą przygląda się rozwojowi dzieci, uwielbia momenty, w których widzi ich wzajemną troskę i szacunek.

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w zakresie terapii pedagogicznej, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie polityki oświatowej. Ukończyła Roczny Kurs Pedagogiki Montessori organizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Koszarawie Bystrej oraz roczne studia podyplomowe Wychowania Przedszkolnego metodą Marii Montessori w Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczyła w kilku edycjach warsztatów dla profesjonalistów pracujących z dziećmi, prowadzonych przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, a także w cyklach warsztatów i superwizji dla nauczycieli pracujących w nurcie Porozumienia bez Przemocy. Ukończyła I stopień kursu Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Prywatnie lubi czytać i spędzać czas blisko natury. Z przyjemnością pielęgnuje rośliny, marzy o dużym ogrodzie.