Nauczyciele

Pedagodzy z naszego przedszkola są znani i bardzo doceniani w środowisku montessoriańskim, aktywnie działają na rzecz rozwoju edukacji.

W 2001 roku poznaliśmy się i wtedy już wiedzieliśmy, że pedagogika Montessori to dla nas jedyna droga. Pracując z dziećmi wiemy, że dajemy im to czego potrzebują, a my czerpiemy z pracy ogromną radość i satysfakcję. Do współpracy zaprosiliśmy wyjątkowych ludzi – oddanych pracy z dziećmi, zaangażowanych, nieustająco poszerzających swoje kompetencje. W ten sposób powstał Ośrodek Edukacji Montessori powołany w celu prowadzenia przedszkola i szkoły Montessori.

Julia dąbrowska

Współzałożycielka Przedszkola Montessori Słonecznik oraz Szkoły Montessori im. św. Urszuli Ledóchowskiej. Prezes Ośrodka Edukacji Montessori, współtwórczyni Fundacji im. Marii Montessori, członek Zarządu Polskiej Rady Montessori. Współpracuje z Polskim Instytutem Montessori, prowadzi warsztaty i konsultacje.

Bliski jej sercu jest model organizacji oparty na wspólnym dążeniu do celu, odpowiedzialności, zaangażowaniu, szacunku i wzajemnym zaufaniu.

Za kluczowe uważa umiejętności budowania pozytywnych relacji, komunikacji i współpracy, dlatego jest entuzjastką Porozumienia bez Przemocy (NVC) oraz metody Montessori.

W pracy z dziećmi najważniejsza jest dla niej autentyczność, intuicja wychowawcza, szacunek dla indywidualności dziecka i rozpoznanie jego potrzeb.

Z wykształcenia psycholog, absolwentka Wydziału Filozofii Chrześcijańskiej UKSW, ukończyła trzy całoroczne kursy Montessori (poziom szkolny i przedszkolny). Uczestniczka programu Akademii Przywództwa Liderów Oświaty. Swoje kompetencje poszerza na licznych szkoleniach i konferencjach, uczestniczy w wydarzeniach Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.

Prywatnie jest mamą trójki dzieci, właściwie już młodzieży, których wychowywanie to źródło nieustających radości, inspiracji oraz wyzwań. Relaksuje się spacerując z psem, uwielbia górskie wędrówki.

Jan dąbrowski

Współtwórca Przedszkola Montessori Słonecznik oraz Szkoły Montessori im. Św., Urszuli Ledóchowskiej.

Wieloletni wychowawca młodzieży w ramach Sekcji Rodzin Klubu Inteligencji Katolickiej. Pedagog – absolwent Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Dyplomowany Nauczyciel Montessori (MACTE), posiada również dyplom Polskiego Stowarzyszenia Montessori. Członek Montessori Europe, Polskiego Stowarzyszenia Montessori, Stowarzyszenia Montessori bez Granic, współtwórca Fundacji im. Marii Montessori. Od lat aktywnie współpracuje z Polskim instytutem Montessori. Prowadzi warsztaty i konsultacje, również dla studentów Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej.

Oczarowany Pedagogiką Montessori od 1998 roku. Praca z dziećmi, aktywne wspieranie ich rozwoju fascynowały go od zawsze.

Uwielbia żeglarstwo i bycie z ludźmi. Prywatnie jest ojcem trójki dzieci.

Alicja Jordan

Prekursor Pedagogiki Montessori w Polsce.

Propagatorka montessoriańskich idei wychowawczych i edukacyjnych w placówkach oświatowych, mediach, na Wyższych Uczelniach. Aktywny wykładowca. Prowadzi konsultacje i montessoriańskie kursy na terenie Polski. Jedna z inicjatorek powołania Polskiego Stowarzyszenia Montessori (1994) oraz Akademii dla Rodziców w przedszkolu Montessori. Uczestniczy w konferencjach nauczycieli prowadząc warsztaty pedagogiczne. Współpracuje ze Szkołą Wyższą Przymierza Rodzin, instytucjami propagującymi Katechezę Dobrego Pasterza.

Absolwentka socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, nauczyciel dyplomowany, ukończyła podyplomowe studia z Wczesnej edukacji i reedukacji UW, Pedagogiki specjalnej APS. W 1993 r. uzyskała międzynarodowy dyplom Montessori AMI w Aachen. Ustawicznie kształci się z zagadnień psychologii, pedagogiki, neurologii, teologii – jest słuchaczką w Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie ( PWTW).

Szczególnie cenne jest dla niej osobiste spotkanie z dzieckiem, oparte na szacunku, zrozumieniu i współpracy oraz wsparciu jego harmonijnego rozwoju. Za potrzebne uważa tworzenie w zespole nauczycieli i rodziców atmosfery zaufania, dialogu i wspólnego poszukiwania pozytywnych wzmocnień wychowawczych. Od 2001 r. pracuje w Przedszkolu Montessori Słonecznik w Warszawie. Miłośniczka przyrody lubi odkrywać z dziećmi jej piękno i tajemnice. Odpoczywa pływając, jeżdżąc na rowerze, malując akwarelami i czytając mądre książki.

Joanna szymańska

Z wykształcenia pedagog specjalny (Akademia Pedagogiki Specjalnej), podyplomowo ukończyła również edukację seksualną na Uniwersytecie Warszawskim. Swój pierwszy kurs pedagogiki Montessori ukończyła w 2005 roku i od kiedy zetknęła się z metodą wie, że nie chce i nie umie pracować z dziećmi inaczej, niż we wzajemnym szacunku, podążaniu z dzieckiem i dawaniu mu bezpiecznych wyborów. W 2008 roku ukończyła kurs w Kanadyjskim Instytucie Montessori i od tego czasu jest związana ze „Słonecznikiem”, gdzie jest wychowawcą grupy Niebieskiej.

Uwielbia towarzyszyć przedszkolakom w przeobrażeniu z nieporadnego 3-latka w pewnego siebie, rezolutnego 6-latka. W codziennej pracy stosuje założenia i narzędzia Porozumienia bez Przemocy, by w pełni wspierać potencjał każdego dziecka oraz by pomóc dzieciom w empatycznym wyrażaniu siebie i zrozumieniu innych.

Oprócz pracy w przedszkolu kształci przyszłych nauczycieli Montessori w Stowarzyszeniu Montessori bez Granic, którego jest współzałożycielką. Prywatnie jest mamą Matyldy i Toli. A kiedy chce odpocząć od całego świata, idzie do jaskini smażyć naleśniki (jest członkinią Speleoklubu Warszawskiego).

Barbara Walorczyk

Nauczyciel- wychowawca Montessori, członek Stowarzyszenia „Montessori bez granic”, prowadzi warsztaty, kursy, terapeuta pedagogiczny. Od 2016 roku związana z Przedszkolem Montessori Słonecznik.

W pracy z dziećmi kieruje się sercem, starając się odpowiadać na ich potrzeby. Towarzyszy im w ich fascynacji podczas odkrywania piękna świata i drugiego człowieka. Zachwycająca się dziecięcą wrażliwością, otwartością na to, co jeszcze nieznane i nie odkryte. W swoim życiu stara się kierować zasadą: każdy dzień to nowe doświadczenia, niesamowite spotkania, z których można czerpać coś dobrego, a każde dziecko w swojej indywidualności jest wyjątkowe. Lubi obserwować zmiany, jakie zachodzą w rozwoju dziecka i cieszy się jego uśmiechem, który motywuje ją do działania. Prowadząc zajęcia, chętnie wykorzystuje elementy dramy, tańca, śpiewu, gier i zabaw słownych. Obserwuje, podąża za dzieckiem, wspiera i zachęca do aktywności, ponieważ wie jak cenne dla niego jest samodzielne odkrywanie swoich możliwości. Uważa, że w wychowywaniu młodego pokolenia warto współpracować z Rodzicami- pierwszymi nauczycielami dziecka.

Dzięki spotykaniu na swojej drodze mądrych i dobrych ludzi- zdobywała i zdobywa wiele cennych i inspirujących doświadczeń w kilkuletniej pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Im dłużej jest nauczycielem, tym więcej radości czerpie z każdego spotkania z dzieckiem.

Absolwentka Wychowania Przedszkolnego, Nauczania Wczesnoszkolnego oraz Terapii Pedagogicznej w Akademii Pedagogiki Specjalnej. Ukończyła Podyplomowe Studia Wychowania Przedszkolnego Metodą Marii Montessori. Podnosi swoje kompetencje uczestnicząc w kursach, szkoleniach i warsztatach. Lubi budzić się rano z uśmiechem na twarzy i zarażać nim innych przez cały dzień. W wolnych chwilach odkrywa uroki miejskich parków, sadów, polskich szczytów. Interesuje się folklorem swojego regionu rodzinnego, poezją śpiewaną, a od czasu do czasu wciela się w rolę wodzirejki.

Magda zienkiewicz-bryła

Jej droga do fascynacji pedagogiką Marii Montessori zaczęła się w zupełnie niezwiązanym z nią miejscu, kiedy jako ledwo pełnoletnia osoba zaczęła studiować fizjoterapię. Po kilkuletniej pracy w zawodzie postanowiła zrealizować marzenia z wczesnej młodości i ukończyła studia wychowania fizycznego. Tam po raz pierwszy zetknęła się z pedagogiką, jako procesem wychowania dzieci. Podążając tą drogą ukończyła pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną na Uniwersytecie Warszawskim.

Zdobywszy doświadczenie w placówkach edukacyjnych oraz wykształciwszy własne przekonania i poglądy postanowiła poszukać innych sposobów na „odkrycie dziecka”. W 2016 roku ukończyła studia podyplomowe na kierunku pedagogika Marii Montessori. Od tego czasu rozpoczęła się również jej przygoda z przedszkolem Słonecznik. Aby pogłębić wiedzę i umiejętności montessoriańskie ukończyła roczny kurs przedszkolny Pedagogiki Montessori organizowany przez Stowarzyszenie Montessori Bez Granic.

Prywatnie jest mamą dwóch chłopców, z którymi lubi spędzać czas na wspólnych aktywnościach sportowych – ich ulubioną rozrywką jest jazda konna. W wolnych chwilach – tylko dla – siebie zgłębia tajniki gry na ukulele.

Marta rzeźniak

Absolwentka Wydziału Teologicznego na UKSW w Warszawie. Zrobiła licencjat z Edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych na Akademii Pedagogiki Specjalnej . Ukończyła roczny kurs Pedagogiki Marii Montessori oraz studia podyplomowe z Wychowania Przedszkolnego Metodą Marii Montessori na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Stowarzyszenia Montessori bez Granic.

Jej przygoda z dziećmi zaczęła się już w liceum, gdzie pracowała jako wolontariuszka Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Prowadziła zajęcia z katechezy na wszystkich etapach edukacyjnych. Pracowała w przedszkolach jako nauczyciel plastyki, oraz tworzyła autorskie zajęcia dla dzieci w Centrum Językowo – Kulturowym Ene Due w Warszawie. Obecnie nauczyciel Montessori. Od 2011 roku związana z Przedszkolem Montessori Słonecznik.

Kontakt z dziećmi daje jej wiele radości i jest motorem do ciągłego zdobywania wiedzy, poprzez udział w wielu kursach i szkoleniach oraz zgłębianie fachowej literatury. Wierzy, że kluczem do sukcesu jest nauka przez całe życie. W pracy stara się podążać za potrzebami dzieci, stwarzać inspirujące otoczenie, wykorzystywać sztuki plastyczne. Lubi odkrywać u dzieci ich zainteresowania, oraz drzemiący w nich twórczy potencjał. Dużą przyjemność i satysfakcję sprawia jej obserwowanie procesu twórczego u swoich podopiecznych. Lubi przysłuchiwać się dialogom dzieci, zachwyca ją bogactwo ich myśli. Sama stara się komunikować z nimi w duchu Porozumienia Bez Przemocy.

Wolny czas spędza dbając o swój rozwój fizyczny, psychiczny i duchowy. Lubi podróże, szczególnie w kierunku morza.

Agnieszka Dróżdż

Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i korekcyjnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Odbyła roczny kurs przedszkolny z pedagogiki Montessori zorganizowany przez Stowarzyszenie Montessori bez Granic. Ukończyła także studia teologiczne na Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie – Collegium Bobolanum.

Praca z dziećmi jest dla niej pasją: „Samo przebywanie z dziećmi daje mi wiele radości, a odkrywanie dziecięcego świata i poznawanie punktu widzenia dziecka jest zawsze fascynujące. Wciąż zadziwia mnie dziecięca prostota, otwartość, spontaniczna radość i to, że każde dziecko jest inne, wyjątkowe.” Wybrała edukację Montessori, ponieważ, wg niej, ta metoda daje dużo przestrzeni na indywidualizację procesu nauczania.

Prywatnie lubi wycieczki rowerowe, długie spacery i książkę z przesłaniem. Chętnie poznaje różne techniki plastyczne, amatorsko lubi wytwarzać „coś z niczego” – czasem powstaje z tego projekt plastyczny.

Katarzyna Wyszkowska

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej i Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła Podyplomowe Studia Wychowania Przedszkolnego Metodą Marii Montessori.

Od 10 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą. Dotychczasowe doświadczenie zdobywała podczas 8 letniej pracy w Stowarzyszeniu na warszawskich Stegnach, gdzie miała możliwość podjąć wiele wyzwań i wzbogacić swój warsztat pedagogiczny realizując różnorodne działania, a także rozpocząć przygodę z pedagogiką Montessori. Od 2016 r. związana z Przedszkolem Montessori Słonecznik.

Magdalena Henczke

Zawodowo związana z przedszkolem Słonecznik od 2011 roku.

Pełni funkcję wicedyrektora.

Z wykształcenia pedagog specjalny i fizjoterapeutka.

Z zamiłowania do liczb, ukończyła studia podyplomowe na kierunku Rachunkowość i Finanse.

Przez wiele lat pracowała, jako pedagog – terapeuta, teraz jest wsparciem dla nauczycieli w sytuacjach trudnych.

Prywatnie szczęśliwa żona i mama gimnazjalisty.

Zafascynowana Islandią i daleką Północną, a pasją jest historia i kultura Żydów polskich.

Miłośniczka długodystansowych wypraw rowerowych.

Magda Rozbicka

Nauczycielka Montessori, pedagog specjalny w zakresie terapii pedagogicznej.

Współzałożycielka Stowarzyszenia Montessori bez Granic, w ramach którego prowadzi warsztaty i zajęcia na kursach dla nauczycieli i rodziców, koordynuje kursy i warsztaty. Od 2012 roku współprowadzi grupę Niebieską w Przedszkolu Montessori Słonecznik.

W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla niej budowanie relacji opartej na zaufaniu i szacunku. Darzy swoich podopiecznych uwagą i zrozumieniem, uczy wyrażania własnych potrzeb i emocji, wspiera na drodze indywidualnego rozwoju. Z radością wchodzi do świata widzianego oczami przedszkolaków. Bardzo lubi obserwować dzieci, przysłuchiwać się ich rozmowom, a także brać w nich udział. Z fascynacją i dumą przygląda się rozwojowi dzieci, uwielbia momenty, w których widzi ich wzajemną troskę i szacunek.

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w zakresie terapii pedagogicznej, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie polityki oświatowej. Ukończyła Roczny Kurs Pedagogiki Montessori organizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Koszarawie Bystrej oraz roczne studia podyplomowe Wychowania Przedszkolnego metodą Marii Montessori w Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczyła w kilku edycjach warsztatów dla profesjonalistów pracujących z dziećmi, prowadzonych przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, a także w cyklach warsztatów i superwizji dla nauczycieli pracujących w nurcie Porozumienia bez Przemocy. Ukończyła I stopień kursu Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Prywatnie lubi czytać i spędzać czas blisko natury. Z przyjemnością pielęgnuje rośliny, marzy o dużym ogrodzie.