Nasi nauczyciele posiadają wykształcenie wyższe pedagogiczne oraz dyplomy renomowanych placówek szkolących nauczycieli Montessori (Polski Instytut Montessori, Canadian Montessori Teacher Education Institut, Association Montessori International, Polskie Stowarzyszenie Montessori). Są to osoby pełne pasji, kreatywne, przyjaźnie nastawione do świata, nie bojące się nowych wyzwań. Wiedzę i doświadczenie zdobywają na kursach, szkoleniach i hospitacjach innych placówek na całym świecie.

Prowadzą zajęcia na wyższych uczelniach, międzynarodowych konferencjach, są zapraszani do mediów oraz jako eksperci w sprawach edukacji przez różne instytucje wspierające edukację, a także udzielają konsultacji innym placówkom.
Poznajcie ich bliżej:

Katarzyna Lisawa

Dyrektor przedszkola.

Absolwentka Wydziału Psychologii UW oraz Pedagogiki na tej samej uczelni. Ukończyła studia podyplomowe z Edukacji Początkowej i Terapii Pedagogicznej Dzieci ze Specyficznymi Trudnościami w Uczeniu się na Wydziale Pedagogicznym UW a także kurs Pedagogiki Marii Montessori. Absolwentka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty. Posiada wieloletnie doświadczenie w zawodzie. Jest członkiem Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej i prowadzi terapię indywidualną dorosłych, młodzieży oraz dzieci w nurcie systemowym. Wspiera rodziców w zobaczeniu perspektywy dziecka, w rozumieniu skąd biorą się jego problemy i trudne zachowania oraz jakie potrzeby się za tym kryją. W pracy z dziećmi stara się zawsze zrozumieć ich uczucia, potrzeby, motywacje, budować w nich wiarę we własne możliwości, wspierać ich w poznaniu siebie oraz wzmacniać i rozwijać ich zasoby. Odczuwa ogromną satysfakcję mogąc obserwować przemianę jaka dokonuje się w dzieciach, jak odkrywają swoje mocne strony i uczą się z tego korzystać.

Stale podwyższa swoje kwalifikacje oraz wiedzę uczestnicząc w licznych warsztatach, szkoleniach.

Prywatnie uwielbia zdobywać górskie szczyty, tańczyć, czytać książki i żeglować z rodziną po Mazurach.

DSC_5723

Joanna szymańska

Dyrektor pedagogiczny.

Z wykształcenia pedagog specjalny (Akademia Pedagogiki Specjalnej), podyplomowo ukończyła również edukację seksualną na Uniwersytecie Warszawskim. Swój pierwszy kurs pedagogiki Montessori ukończyła w 2005 roku i od kiedy zetknęła się z metodą wie, że nie chce i nie umie pracować z dziećmi inaczej, niż we wzajemnym szacunku, podążaniu z dzieckiem i dawaniu mu bezpiecznych wyborów. W 2008 roku ukończyła kurs w Kanadyjskim Instytucie Montessori i od tego czasu jest związana ze “Słonecznikiem”, gdzie jest wychowawcą grupy Niebieskiej.

Uwielbia towarzyszyć przedszkolakom w przeobrażeniu z nieporadnego 3-latka w pewnego siebie, rezolutnego 6-latka. W codziennej pracy stosuje założenia i narzędzia Porozumienia bez Przemocy, by w pełni wspierać potencjał każdego dziecka oraz by pomóc dzieciom w empatycznym wyrażaniu siebie i zrozumieniu innych.

Oprócz pracy w przedszkolu kształci przyszłych nauczycieli Montessori w Stowarzyszeniu Montessori bez Granic, którego jest współzałożycielką. Prywatnie jest mamą Matyldy i Toli. A kiedy chce odpocząć od całego świata, idzie do jaskini smażyć naleśniki (jest członkinią Speleoklubu Warszawskiego).

Alicja Jordan

Prekursor Pedagogiki Montessori w Polsce.

Propagatorka montessoriańskich idei wychowawczych i edukacyjnych w placówkach oświatowych, mediach, na Wyższych Uczelniach. Aktywny wykładowca. Prowadzi konsultacje i montessoriańskie kursy na terenie Polski. Jedna z inicjatorek powołania Polskiego Stowarzyszenia Montessori (1994) oraz Akademii dla Rodziców w przedszkolu Montessori. Uczestniczy w konferencjach nauczycieli prowadząc warsztaty pedagogiczne. Współpracuje ze Szkołą Wyższą Przymierza Rodzin, instytucjami propagującymi Katechezę Dobrego Pasterza.

Absolwentka socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, nauczyciel dyplomowany, ukończyła podyplomowe studia z Wczesnej edukacji i reedukacji UW, Pedagogiki specjalnej APS. W 1993 r. uzyskała międzynarodowy dyplom Montessori AMI w Aachen. Ustawicznie kształci się z zagadnień psychologii, pedagogiki, neurologii, teologii – jest słuchaczką w Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie ( PWTW).

Szczególnie cenne jest dla niej osobiste spotkanie z dzieckiem, oparte na szacunku, zrozumieniu i współpracy oraz wsparciu jego harmonijnego rozwoju. Za potrzebne uważa tworzenie w zespole nauczycieli i rodziców atmosfery zaufania, dialogu i wspólnego poszukiwania pozytywnych wzmocnień wychowawczych. Od 2001 r. pracuje w Przedszkolu Montessori Słonecznik w Warszawie. Miłośniczka przyrody lubi odkrywać z dziećmi jej piękno i tajemnice. Odpoczywa pływając, jeżdżąc na rowerze, malując akwarelami i czytając mądre książki.

Barbara Walorczyk

Psycholog z kwalifikacjami pedagogicznymi, terapeuta integracji sensorycznej. Uczyła się na Uniwersytecie Jagiellońskim, na Akademii Pedagogiki Specjalnej, w Stowarzyszeniu Montessori bez Granic oraz w Instytucie Masgutowej. Obecnie kończy studia z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Ceni metodę Montessori za zgodność z naturalnymi potrzebami rozwojowymi, za przyjazność.  Do środowiska montessoriańskiego trafiła pracując jako nauczyciel dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W pracy lubi odkrywać nowe drogi, którymi dzieci ją prowadzą. Uwielbia dzieci za ich różnorodność, ciekawość, radość, entuzjazm, otwartość. Obserwacja jest dla niej nieustającą inspiracją i zachętą do dalszego rozwoju.

Interesuje ją także praca z ciałem i wspieranie go. Oprócz bycia nauczycielem prowadzi w przedszkolu zajęcia masażu wspierającego układ dotykowy i samoregulację dzieci.

Justyna Stec

Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego z 10 – letnim stażem. Jestem absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, gdzie ukończyłam studia na kierunku pedagogika specjalna w specjalności wychowanie przedszkolne i pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie. Przez wiele lat współpracowałam ze Stowarzyszeniem Bardziej Kochani, towarzysząc osobom z Zespołem Downa w zajęciach, wyjazdach, itp., dlatego te osoby są mi szczególnie bliskie.

Prywatnie jestem żoną męża i mamą syna. Lubię wyjazdy, przeprowadzki i przemeblowania – mniej więcej raz w tygodniu “jeżdżę szafą po podłodze” 😊 Baterie ładuję przebywając blisko natury – nad morzem, w górach lub po prostu w lesie.

W pracy z dziećmi najbardziej dumna jestem z faktu, że towarzyszę im w tak ważnym okresie ich życia, kiedy kształtuje się ich osobowość. Z przyjemnością obserwuję jakimi wielkimi – małymi ludźmi są!

Marta rzeźniak

Absolwentka Wydziału Teologicznego na UKSW w Warszawie. Zrobiła licencjat z Edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych na Akademii Pedagogiki Specjalnej . Ukończyła roczny kurs Pedagogiki Marii Montessori oraz studia podyplomowe z Wychowania Przedszkolnego Metodą Marii Montessori na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Stowarzyszenia Montessori bez Granic.

Jej przygoda z dziećmi zaczęła się już w liceum, gdzie pracowała jako wolontariuszka Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Prowadziła zajęcia z katechezy na wszystkich etapach edukacyjnych. Pracowała w przedszkolach jako nauczyciel plastyki, oraz tworzyła autorskie zajęcia dla dzieci w Centrum Językowo – Kulturowym Ene Due w Warszawie. Obecnie nauczyciel Montessori. Od 2011 roku związana z Przedszkolem Montessori Słonecznik.

Kontakt z dziećmi daje jej wiele radości i jest motorem do ciągłego zdobywania wiedzy, poprzez udział w wielu kursach i szkoleniach oraz zgłębianie fachowej literatury. Wierzy, że kluczem do sukcesu jest nauka przez całe życie. W pracy stara się podążać za potrzebami dzieci, stwarzać inspirujące otoczenie, wykorzystywać sztuki plastyczne. Lubi odkrywać u dzieci ich zainteresowania, oraz drzemiący w nich twórczy potencjał. Dużą przyjemność i satysfakcję sprawia jej obserwowanie procesu twórczego u swoich podopiecznych. Lubi przysłuchiwać się dialogom dzieci, zachwyca ją bogactwo ich myśli. Sama stara się komunikować z nimi w duchu Porozumienia Bez Przemocy.

Wolny czas spędza dbając o swój rozwój fizyczny, psychiczny i duchowy. Lubi podróże, szczególnie w kierunku morza.

Agnieszka Dróżdż

Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i korekcyjnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Odbyła roczny kurs przedszkolny z pedagogiki Montessori zorganizowany przez Stowarzyszenie Montessori bez Granic. Ukończyła także studia teologiczne na Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie – Collegium Bobolanum.

Praca z dziećmi jest dla niej pasją: „Samo przebywanie z dziećmi daje mi wiele radości, a odkrywanie dziecięcego świata i poznawanie punktu widzenia dziecka jest zawsze fascynujące. Wciąż zadziwia mnie dziecięca prostota, otwartość, spontaniczna radość i to, że każde dziecko jest inne, wyjątkowe.” Wybrała edukację Montessori, ponieważ, wg niej, ta metoda daje dużo przestrzeni na indywidualizację procesu nauczania.

Prywatnie lubi wycieczki rowerowe, długie spacery i książkę z przesłaniem. Chętnie poznaje różne techniki plastyczne, amatorsko lubi wytwarzać „coś z niczego” – czasem powstaje z tego projekt plastyczny.

Katarzyna Wyszkowska

Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej i korekcyjnej oraz terapii pedagogicznej
na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego metodą Marii Montessori na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.

Zgłębiając temat Porozumienia bez Przemocy (NVC) wzięła udział w trzech cyklach warsztatów Język Serca w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Dotychczasowe doświadczenie zdobywała podczas 8 letniej pracy w stowarzyszeniu na warszawskich Stegnach, gdzie miała możliwość podjąć wiele wyzwań, wzbogacić swój warsztat pedagogiczny realizując różnorodne działania, a także rozpocząć przygodę z pedagogiką Montessori.

Pedagogika Montessori jest bliska jej sercu między innymi przez wzgląd na podążanie za dzieckiem, wspieranie jego samodzielności oraz uznanie, że każde dziecko ma własne tempo rozwoju.

W pracy z dziećmi najbardziej lubi obserwować ich rozwój, zdobywanie nowych umiejętności, ciekawość świata, spontaniczność, radość i wzajemne uczenie się. 

Kamila

Kamila Świtek

Absolwentka pedagogiki specjalnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Pedagogika.

 

Dotychczasowe doświadczenie zdobywała jako wychowawczyni w świetlicy środowiskowej Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, terapeutka treningu umiejętności społecznych w Fundacji Scolar oraz animatorka czasu wolnego. 

 

Przygodę z pedagogiką Montessori rozpoczęła na studiach a obecnie wykorzystuje ją do pracy w Słoneczniku. 

“Uśmiech dziecka jest dla mnie nagrodą i jednocześnie motywacją do tego, aby swoją pracę wykonywać jak najlepiej. Uwielbiam patrzeć na to jak szybko dzieci zdobywają nowe umiejętności”. 

 

Prywatnie lubi chodzić na boso po trawie, sadzić kwiaty, drzewa, tańczyć, planować wycieczki. 

“Kiedy widzę, że mam wolne od pracy to sprawdzam ceny lotów”. 

Katarzyna Gajewska

Absolwentka Italianistyki i Studiów Śródziemnomorskich, nauczycielka, lektorka włoskiego i tłumaczka. Przez wiele lat pracowała jako niania. Do SP Montessori trafiła w 2014 roku, a do Słonecznika we wrześniu 2018. Odbyła kilka kursów wprowadzających do pedagogiki Montessori oraz szkoleń dotyczących porozumienia bez przemocy. Pasjonuje się wspinaczką i podróżami. Z dziećmi lubi rozmawiać, obserwować przyrodę i rozwijać sprawność fizyczną. Ceni pedagogikę Montessori, bo według niej uzupełnia deficyty współczesnego świata: jest osadzona w realnym świecie, przekazuje szeroką wiedzę na temat natury i zachęca do kontaktu z nią, buduje samodzielność u dzieci, jednocześnie promując pracę zespołową i wzajemną pomoc.

Magda Rozbicka

Nauczycielka Montessori, pedagog specjalny w zakresie terapii pedagogicznej.

Współzałożycielka Stowarzyszenia Montessori bez Granic, w ramach którego prowadzi warsztaty i zajęcia na kursach dla nauczycieli i rodziców, koordynuje kursy i warsztaty. Od 2012 roku współprowadzi grupę Niebieską w Przedszkolu Montessori Słonecznik.

W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla niej budowanie relacji opartej na zaufaniu i szacunku. Darzy swoich podopiecznych uwagą i zrozumieniem, uczy wyrażania własnych potrzeb i emocji, wspiera na drodze indywidualnego rozwoju. Z radością wchodzi do świata widzianego oczami przedszkolaków. Bardzo lubi obserwować dzieci, przysłuchiwać się ich rozmowom, a także brać w nich udział. Z fascynacją i dumą przygląda się rozwojowi dzieci, uwielbia momenty, w których widzi ich wzajemną troskę i szacunek.

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w zakresie terapii pedagogicznej, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie polityki oświatowej. Ukończyła Roczny Kurs Pedagogiki Montessori organizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Koszarawie Bystrej oraz roczne studia podyplomowe Wychowania Przedszkolnego metodą Marii Montessori w Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczyła w kilku edycjach warsztatów dla profesjonalistów pracujących z dziećmi, prowadzonych przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, a także w cyklach warsztatów i superwizji dla nauczycieli pracujących w nurcie Porozumienia bez Przemocy. Ukończyła I stopień kursu Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Prywatnie lubi czytać i spędzać czas blisko natury. Z przyjemnością pielęgnuje rośliny, marzy o dużym ogrodzie.